Kleine Führung durch das Günter Grass Haus. Mein Lieblingszimmer. My favorite room in Günter Grass House.

Das Alfred-Döblin-Haus! So hat Günter Grass sein Haus genannt als er das Haus Ende 1970 (denke ich) verlassen hat an Berlin, Berliner Autoren und Akademie der Künste in Berlin geschenkt hat. Ich wohnte im Günter-Grass-Haus in Wewelsfleth drei Monate als Alfred-Döblin Stipendiatin. Hier zeige ich mein Lieblingszimmer. Das Haus ist wohl beibehalten, mit allen historischen Köstlichkeiten, die einfach bezaubern!! Überzeugen Sie sich selbst!!
I spent in the former Günter Grass House 3 months as a grantee.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s